فاطمه روان هستم مدیر وب سایت فست آموز ، 2سال که تو زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم تو این وبلاگ می خوام هر آن چه که درباره بازاریابی اینترنتی یاد گرفتم با شما به اشتراک بزارم
بازاریابی اینترنتی مثل بازاریابی سنتی یک سری تکنیک هایی دارد که اگر آن ها را یاد بگیرید و در کسب و کار خود پیاده سازی کنید بدون شک در مدت زمان کوتاهی می توانید مخاطبین هدف زیادی را جذب کنید.با استفاده تکنیک های دیجیتال مارکتینگ شما می توانید مخاطبین که یک دقدقه مشترک دارند را به صورت هدفمند جمع کنید و جایگاه مناسبی برای تبلیغات محصول و خدمات خود داشته باشید. در این مقاله قصد دارم چند تا از ایده هایی که با استفاده ازآن شما می توانید به بهترین صورت از بازاریابی اینترنتی استفاده کنید را توضیح بدم.
به شما پیشنهاد می کنم اگر دوست دارید تکنیک های حرفه ای بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید حتما این مقاله را تا آخر بخوانید .
ایده های بازاریابی اینترنتی
1)تولید محتوا درباره اتفاقات اخیر
زمانی که یک اتفاقی در کشور رخ می دهد و به نوعی دقدقه ی مشترک همه ی افراد جامعه می شود بهترین فرصت برای شما است که بتوانید یک محتوای مناسب تولید کنید و از طریق آن ترافیک هدفمند جذب وب سایت خود خود کنید.
یکی از زمان های که شما میتوانید از بازاریابی اینترنتی استفاده کنید و محتوا تولید کنید و دیده شوید، زمانی است که قراره انتخابات ریاست جمهوری صورت بگیرد شما می توانید یک محتوا سیاسی مناسب تولید کنید و به نوعی آن را به کسب و کار خود ربط دهید تا مردم با شما آشنا بشوند .
مثلا شخصی که کارش سئو هست می تواند یک فیلم تولید کند و درآن با استفاده از ابزار google trend تحلیل کند که کدام کاندید ها بیشتر در گوگل جستجو می شوند با استفاده از این محتوا مردم با کار سئو آشنا می شوند و در ادامه می توانید درباره کار خود بیشتر توضیح بدهید.
2)تولید محتوا درباره سوالات مخاطب
یکی دیگر از کاربرد های بازاریابی اینترنتی زمانی است که شما برای کارتان در فضای مجازی فعالیت کنید معمولا همه روزه افراد زیادی هستند که به شما پیام می دهند و سوالات خود را می پرسند .شما می توانید با ساخت یک ویدیو یا فایل صوتی به سولات آن ها پاسخ دهید و آن محتوا را با فرمت های مختلف در فضای مجازی منتشر کنید.
مثلا اگر شما موبایل فروش باشید یکی از سوالاتی که همیشه افراد از شما می پرسند و برای آن ها دقدقه است این است که چطور می توانند تشخیص دهند که لوازم جانبی مثل باتری یا شارژر که می خرند اصل است یا فیک .قطعا برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده افتاده که یک وسیله جانبی برای گوشی شان گرفته اند و بعد از چند ماه متوجه شدند که درست کار نمی کند و فیک است .
زمانی که یک موبایل فروشی محتوایی درباره شناخت لوازم جانبی اصل و فیک می سازد شما چون می دانید که دوستان شما همیشه با این مسئله مواجه بودند به صورت ناخودآگاه آن محتوا را برای دوستان خود به اشتراک می گذارید و هر کس که آن محتوا را می بیند نسبت به آن موبایل فروشی احساس اطمینان پیدا می کند و هر وقت بخواهد لوازم جانبی بخرد ترجیح می دهد که از شما بخرد .
3)مشاور باشید
دلیل این که امروزه مشاهده می کنید که افراد ترجیح می دهند برای خرید محصول ابتدا به سایت دیجی کالا بروند این است که سایت دیجی کالا نقش یک مشاور را برای افراد ایجاد می کند .
همه افراد ترجیح می دهند که برای خرید پیش کسی بروند که صداقت داشته باشد و مزایا و معایب محصول را به آن ها بگوید که این امکان در سایت دیجی کالا وجود دارد و به نظر من یکی از بزرگ ترین مزایای آن محسوب می شود.
مثلا اگر شما لب تاب فروشی دارید می توانید محتوایی تولید کنید و چند مدل مختلف از لب تاب ها را با هم مقایسه کنید و مزایا و معایب آن را به طور کامل توضیح دهید.البته در نظر داشته باشید که چون مخاطب شما ممکن است افراد مختلف باشند بهتر است که در محتوای خود در حد امکان از کلمات تخصصی استفاده نکنید و به صورت ساده توضیح دهید که برای افراد جذاب تر باشد.
4)تحلیل کنید
زمانی که یک اتفاقی رخ می دهد خیلی از افراد درباره آن می نویسند و محتوا های مختلفی منتشر می شود شما باید یک کار متفاوت انجام دهید و دلایل آن اتفاق را به صورت کامل تحلیل کنید .
مثلا زمانی که در یک بازه زمانی قیمت ها ی دلار و سکه افزایش پیدا می کند شما می توانید شما می توانید یک محتوا تولید کنید و دلایل افزایش قیمت را به طور کامل و از زوایای مختلف برسی و تحلیل کنید.
5)تهیه گزارش
در هر کسب و کاری که باشید در طول سال نمایشگاه های مختلفی در حوزه کار شما برگزار می شود شما می توانید با رفتن به نمایشگاه ها و تهیه گزارش از آن نمایشگاه یک محتوای مناسب تولید کنید و آن را با فرمت ها مختلف منتشر کنید.
مثلا اگر شما کتاب فروشی آنلاین داشته باشید می توانید به نمایشگاه کتاب بروید و یک گزارش کامل از آنجا تهیه کنید .
6)تحلیل فیلم و سریال
برای فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید یک صحنه ی چند دقیقه ای از یک فیلم و سریال را انتخاب کنید و به نوعی آن را به کسب و کار خود ربط دهید این روش یکی از جذاب ترین روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود.
مثلا اگر شما در حوزه امنیت اطلاعات کار می کنید می توانید یک فیلم درباره فرد یا سازمانی که اطلاعاتش هک شده پیدا کنید و درباره ان بنویسید با این کار محتوای شما برای کاربر جذاب تر می کند.
7) مطالب انگیزشی
دادن انرژی مثبت به افراد همیشه می تونه دید افراد را نسبت به شما مثبت نگه دارد البته در این مورد همیشه سعی کنید صداقت داشته باشید تا مخاطب به شما اطمینان کند .
در هر حوزه ای که فعالیت می کنید می توانید مطالب انگیزشی تولید کنید و آن را در فضای مجازی منتشر کنید،مطالب انگیزشی یکی از مواردی که می تونه افراد مختلف را جذب کسب و کار شما کند .
مثلا اگر شما سخنران خوبی هستید می توانید درباره راز های موفقیت خودتون محتوا تولید کنید و افراد را علاقه مند به حوزه کاری خود کنید .
8)معرفی منابع
بعضی از افراد هستند که دوست دارند هر اطلاعاتی که دریافت می کنند را با جزئیات کامل بدانند ،شما می توانید با تولید محتوا در زمینه معرفی منابع معتبر در حوزه کاری خود این افراد را به خودتان علاقه مند کنید .
مثلا اگر شما در زمینه طب سنتی کار می کنید می توانید کتاب های مختلف را معرفی کنید که افراد برای اطلاعات بیشتر آن ها را تهیه کنند .
9)مسابقه
یکی از علایقی که همه افراد دارند این است که در مسابقه شرکت کنند و جایزه برنده شوند،اگر شما بتوانید با برگزاری یک مسابقه افراد را به چالش بکشید می تواند باعث شود افراد مختلفی با کسب و کار شما آشنا شوند.
مثلا اگر شما سایت گردشگری داشته باشید می توانید یک مسابقه عکاسی طراحی کنید که دران افراد از سراسر کشور از محله و شهر خود عکس بفرستند و به بهترین عکس جایزه بدهید .این کار باعث می شود که شما یک بانک اطلاعاتی جذاب از عکس های کل کشور را داشته باشید و در تولید محتوا از آن استفاده کنید .
10)نظر سنجی
مردم کشور ما خیلی علاقه مند هستند که در حوزه های مختلف صاحب نظر باشند و نظر خودشون را ارائه دهند ،اگر شما بتوانید قابلیت نظر سنجی را در سایت خود یا شبکه اجتماعی ایجاد کنید بدون شک خیلی از افراد دوست دارند که در حوزه ی کاری شما نظر بدهند.
مثلا اگر شما سایتی در حوزه اقتصادی دارید می توانید نظر آن ها را در باره شرایط اقتصادی کشور بپرسید و شاهد خواهید بود که افراد مختلف نظرهای مختلفی مینویسند که شما می توانید در تولید محتوا از آن ها استفاده کنید.
امید وارم که با مطالعه این مقاله با انواع روش های بازاریابی اینترنتی آشنا شده باشید ،ولی در نظر داشته باشید که دانستن به تنهایی کافی نیست و زمانی می توانید از این تکنیک ها نتیجه بگیربد که در کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید.
بازاریابی اینترنتی مثل بازاریابی سنتی روش های مختلف دارد که با استفاده از آن می توانید باعث گسترش کسب و کار خودشوید،در واقع دیجیتال مارکتینگ مجموعه روش ها و تکنیک هایی هستند که به وسیله اینترنت می توانید کالا و خدمات خود را برای مشتریان هدف خود تبلیغ کنید.استفاده از این نوع بازاریابی همانند فرشته نجات می تواند فروش محصول و خدمات را در کسب و کار سنتی افزایش بدهد.
در این مقاله می خواستم چند تا از روش هایی که با استفاده از ان می توانید کسب و کار خود را در فضای آنلاین تبلیغ کنید توضیح بدم ،اگر بتوانید به صورت حرفه ای از همه این روش ها در کسب و کار خود استفاده کنید بدون شک در مدت چند ماه می توانید در زمینه کاری خود بهترین شوید.
انواع روش های بازاریابی اینترنتی
1)بهینه سازی سایت (seo)
به مجموعه روش هایی که به وسیله آن سایت برای موتور جستجو مثل گوگل بهینه سازی می شود سئو می گویند.
هدف از سئو کردن وب سایت این است که که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.
همه روزه افراد زیادی هستند که به دنبال محصول و خدمات شما در فضای اینترنت می گردند ولی چون اسم برند شما را نمی دانند نمی توانند شما را پیدا کنند با ورود سئو و الگوریتم های مختلف آن به کسب و کار ها،ان دسته از مشاغلی که وب سایت داشتند مجبور شدند محتوای سایت خود را بر اساس نیاز کاربر بهینه سازی کنند .
برای این کار ابتدا باید برسی کنید که مخاطبین هدف شما چه چیز های را جستجو می کنند و کلمات کلیدی حوزه کاری خود را پیدا کنید یکی از دقیق ترین ابزار ها در این زمینه سرویس keyword-planner است. بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید با توجه به آن کلمات محتوای مناسب تولید کنید و برای ان backlink بسازید ،زمانی که مخاطب هدف شما آن کلمه را جستجو کرد سایت شما را مشاهده کند.
مثلا زمانی که شما یک کلمه مثل “خرید طلا” را برای سایت خود سئو می کنید و برای آن backlinkمی سازید وقتی که افراد آن کلمه را در موتور جستجو خود وارد می کنند سایت شما نمایش داده می شود
روش های مختلف سئو سایت شامل : سه روش کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه می شود .
2)بازاریابی محتوا(Content marketing)
بازاریابی محتوا را میتوان یکی از تکنیک های جدید بازاریابی در فضای اینترنت دانست با استفاده از این روش شما می توانید با تولید محتوای هدفمند مخاطب هدف خود را جذب کنید.
برای استفاده مناسب از بازاریابی محتوا باید از مراحل زیر استفاده کنید:
یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی ،ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی هست ،در این روش ما تبلیغات محصول و خدمات خود را به وسیله ویدیو به مخاطب هدف خود می رسانیم.این روش جز موثر ترین روش های بازاریابی محسوب می شود و تاثیر خوبی در برند سازی شما دارد.
بازاریابی ویدیویی نوعی روش فیلمسازی برای ساخت ویدیوهای قدرتمند برای گسترس کسب و کارها، برندهای تجاری و برندهای شخصی است.
بطور کلی میتوان گفت اگر کسی قصد ارائه خدمات و محصولاتی در دنیای مجازی اینترنت و رسانه های اجتماعی را داشته باشد؛ میتواند با استفاده از این روش می تواند خیلی سریع محتوای خود را از طریق بازاریابی اینترنتی به مخاطب هدف خود برساند
بازاریابی ویدیویی میتواند در هر حوزهای اعم از جذب مخاطب، گسترش آگاهی از یک برند، فروش یک محصول یا ارائه یک سرویس وارد شود.
ویدیویک ابزار قدرتمند هست که می تواند مانند یک ابزار واسط بین یک برند و مخاطبانش شروع به نقش آفرینی کند.
امروزه با گسترش فناوری در گوشی های هوشمند هر فردی به راحتی می تواند از این روش بازاریابی اینترنتی برای جذب مخاطب استفاده کند .
مثلا اگر شما طلا فروشی داشته باشید و بخواهید از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید ابتدا باید برسی کنید که نیاز ها و خواسته های مخاطب شما چیست و بر اساس آن تولید محتوا کنید .
یکی از دقدقه هایی که مخاطبین هدف شما در این حوزه دارند این است که چطور بتوانند سکه ی اصل و تقلبی را از هم تشخیص بدهند و شما برای پاسخ به این سوال می توانید یک ویدیو تاثیر گدار تولید کنید وبه طورکامل در این باره توضیح دهید ،این کار باعث می شود مخاطب به شما حس اطمینان پیدا کند و هر وقت خودش یا اطرافیانش خواستند طلا بخرند شما را معرفی کند.
4)بازاریابی ایمیلی (Email marketing)
بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی است البته شاید بعضی ها فکر کنند که این روش قدیمی شده و با گسترش شبکه های اجتماعی دیگر کسی از ایمیل استفاده نمیکند؟ در پاسخ به این دوستان باید بگم که هنوز هم افراد زیادی هستند که از طریق ایمیل مارکتینگ روزانه چندین میلیون از محصولات خود را می فروشند .
در واقع بهترین روش برای بازاریابی اینترنتی این است که ما از همه روش ها برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنیم .
مثلا تصور کنید که شما می خواهید در یک آموزشگاه زبان ثبت نام کنید ،زمانی که تلگرام خود را باز می کنید یک محتوا در باره آن آموزشگاه می بینید زمانی که اینستاگرام خود را باز می کنید یک live از کلاس های آموزشی آن آموزشگاه می بینید و وقتی به سراغ ایمیل خود می روید می بینید که یک کپن تخفیف برای ثبت نام در آن آموزشگاه برای شما ارسال شده مسلما این نوع از بازاریابی بیشترین تاثیر را روی شما می گذارد و احتمال ثبت نام شما را درآن اموزشگاه بالا می برد.
5)بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Marketing)
بازاریابی شبکه های اجتماعی به مجموعه رو ش هایی می گویند که افراد از طریق شبکه های اجتماعی می توانند محصول و خدمات خود را به مشتریان هدف خود معرفی کنند .
با توجه به گسترش مخاطبین شبکه های اجتماعی در جامعه استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند یکی از بهترین و موثر ترین روش های بازاریابی اینترنتی می باشد .
این نوع بازار یابی مزایای زیادی نسبت به دیگر رو شها دارد :
ارزان تره
قابلیت تعامل با مخاطب هدف وجود دارد
آسان تره و هر فردی به راحتی می تواند از این روش استفاده کند .
مخاطبین آن هدفمند تر هستند
امیدوارم با مطالعه این مقاله با انواع روش های بازار یابی اینترنتی اشنا شوید و از آن ها در کسب و کار خود استفاده کنید .
روشهای بک لینک سازی در سالهای گذشته دچار تحولات زیادی شده اند. از جمله روشهای منسوخ شده می توان به مزرعه لینک ها و تبادل لینک اشاره کرد.
امروزه منظور از لینک سازی، کسب بک لینک از محتواهاییست که با کیفیت بوده و از روشهای اسپم برای فریب موتورهای جستجو استفاده نشده باشد. هنوز لینک سازی (یا کسب بک لینک) یکی از روشهای مؤثر برای افزایش رتبه صفحات سایت در موتورهای جستجوست.
با این حال هنوز بسیاری از برندها برای انتخاب روشهای بک لینک سازی دچار سردرگمی میشوند و نمیدانند که چه استراتژی را دنبال کنند.
چرا بک لینک سازی دشوار است؟
یک دهه قبل بک لینک سازی کار نسبتاً آسانی بود. تنها کافی بود که مقداری پول در شرکت های مزرعه لینک خرج می کردید. یا اینکه چندین وب سایت متعلق به خود ایجاد کرده و آنها را به هم لینک می دادید. تنها چند ساعت کار یا مقداری پول منجر به نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل میشد.
اگر لینک سازی آسان باشد هر کسی قادر به انجام آن بوده و همه نیز به آن عادت می کنند. اما امروزه بک لینک سازی کار دشواریست. اما با استفاده از ابزارهای صحیح و داشتن مهارت کافی میتوانید از جمله معدود افرادی باشید که از پتانسیل بک لینک سازی بهره می برید.
در این مطلب به معرفی 50 روش ساخت بک لینک پرداخته تا شما بتوانید از طریق آنها به بک لینک سازی برای سایت خود یا مشتریانتان بپردازید.
دقت داشته باشید که هیچ روش سادهای برای بک لینک سازی وجود ندارد و ساخت هر نوع بک لینکی نیز برای هر وب سایتی منطقی نیست. اما مطمئن هستیم که در بین این روش ها، چندین روش متناسب با کسب و کار شما خواهد بود.
از آنجا که این لیست بلندی است، بنابراین تنها به توضیحات کوتاه و مفید برای هر روش بسنده کرده و هر جا که لازم باشد، منابعی را برای مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد کرده ایم.
روشهای بک لینک سازی و نحوه کسب آنها
1. بک لینک ها EDU
با اینکه بک لینک های EDU ذاتا قدرتمند نیستند، اما وب سایتهای با دامنه EDU، معمولاً آتوریتی بالایی داشته و این موضع موجب ارزشمندن شدن آنها می گردد.
برای کسب لینک های EDU و دانشگاهی میتوانید اجازه پست مهمان به دانشجویان را داده و همچنین تخفیفاتی برای آنها در نظر بگیرید. در ادامه از آنها درخواست کنید که لینک پست خود را در صفحه دانشگاهی خود قرار داده یا از استادان و همکلاسی های خود بخواهند که آن را در سایت خود قرار دهد.
2. بک لینک های GOV
همانند وب سایتهای EDU، وب سایتها دارای دامنه GOV نیز معمولاً آتوریتی بسیار بالایی دارند.
برای کسب بک لینک های GOV میتوانید با سازمان های دولتی ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری مشترکی داشته باشد. سپس از آنها بخواهید که لینک وب سایت شما را به صورت مستقیم یا در قالب یک پست در وب سایت خود قرار دهند.
3. بک لینک های ORG
مزایای این نوع بک لینک ها مانند بک لینک های EDU و GOV است، اما کسب آنها کمی آسانتر است. با اسپانسر شدن در یکی این سازمان ها و ارائه خدمات و محصولات خود به آنها، یک گام در کسب ابن نوع بک لینک ها بردارید.
4. بک لینک های محتوایی
اینگونه بک لینک ها به واسطه نوشتن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایتتان ایجاد خواهند شد. محتوای با کیفیت پتانسیل اشتراک گذاری و در نتیجه کسب بک لینک بالاتری دارند.
برای رسیدن به چنین نتیجهای می بایست برنامه محتوا نویسی جامعی را تهیه کرده تا شانس خود را برای کسب چنین بک لینک های بالاتر ببرید.
5. بک لینک از وب سایتهای خبری
بهترین روش برای کسب بک لینک از وب سایتهای خبری، تولید محتواییست که خبرنگاران به آن علاقهمند باشند. محتوایی که از منابع مختلف جمع آوری شده و بتوان به آن استناد کرد.
6. لینک های داخلی
لینک های داخلی سادهترین روش لینک سازی به شمار می روند، چرا که کنترل آنها در دستان شماست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم از افزونه related post plugin استفاده کرده تا فرصت های بیشتری برای لینک سازی داخلی در سایت خود به دست آورید.
7. بک لینک از کسب و کارهای مکمل
منظور از کسب و کارهای مکمل، آنهایی هستند که مخاطبین هدف آنها با شما یکیست اما محصول متفاوتی را تولید می کنند و در نتیجه رقیب شما محسوب نمی شوند.
برای کسب بک لینک از اینگونه وب سایتها پیشنهاداتی در مورد تبادل پست مهمان به آنها ارائه دهید و یا یک کمپین بازاریابی مشترک ایجاد کنید.
8. بک لینک از رقبا
اگر رقبا را ترغیب به لینک دادن به خود کنید، مطمئنا میدانید که این کار به نفع شماست. با تولید محتوای بسیار ارزشمند، آن ها را مجبور به لینک دادن به خود کرده و به این هدف دست یابید.
9. بک لینک از فروم ها
ارزش این بک لینک ها به مخاطبینی است که با کسب و کار شما در ارتباطند.
به دنبال فروم های فعال در حیطه کاری خود گشته و در آنها شروع به فعالیت کنید. ابتدا فعالیت ارزشمندی در سایت انجام داده و در جای خود اگر نیاز بود و همینطور اگر امکان آن وجود داشت، لینکی از سایت خود را قرار دهید.
10. بک لینک از پروفایل شبکههای اجتماعی
اگر هنوز لینک وب سایت خود را در پروفایل شبکههای اجتماعی خود قرار نداده اید، هم اکنون نسبت به انجام آن اقدام کنید.
انجام این کار بسیار ساده بوده اما اغلب دست کم گرفته می شود، مخصوصا در شرایطی که ما در شبکههای اجتماعی زیادی عوضویت داشته باشیم. در این راستا به چک کردن پروفایل کسب و کار خود در شبکههای اجتماعی زیر بپردازید:
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Snapchat
Goodreads
Reddit
Tumblr
Pinterest
Flickr
Quora
Periscope
همینطور دیگر شبکههای اجتماعی بومی که در هرکشوری وجود دارد میتواند گزینه های خوبی برای این کار باشند.
11. بک لینک سازی در پست های شبکههای اجتماعی
قرار دادن پست در شبکههای اجتماعی یکی از فعالیتهای اصلی در شبکههای اجتماعی است. استفاده از ابزراهایی مانند Buffer یا Hootsuite میتواند در این کار کمک زیادی به شما کند. با قرار دادن لینک های سایت در پست ها میتوانید علاوه بر کسب لینک، ترافیک از شبکههای اجتماعی نیز دریافت کنید.
12. لینک از وب سایت Reddit
قرار دادن لینک وب سایت در Reddit جدا از دیگر شبکههای اجتماعیست، چرا که کاربران آن خیلی بی رحمانه با این موضوع برخورد می کنند. اما اگر موفق به این کار شدید، بک لینک با ارزشی برای سایت خود ایجاد کرده اید.
13. بک لینک از وب سایت Linkedin
یکی دیگر از روشهای ساده و کمتر توجه شده، بک لینک از وب سایت Linkedin است. اگر هنوز اقدام به این کار نکرده اید، خیلی ساده صفحه کمپانی برای سایت خود ایجاد کرده و به سایت خود لینک دهید.
14. دیرکتوری های مرتبط
لینک وب سایت خود را در هر دیرکتوری بیارزشی قرار ندهید. در عوض به دنبال دیرکتوری های مرتبطی باشید که اسپم نیز نباشند.
15. بک لینک از دیرکتوری های محلی
دیرکتوری هایی که به لیست کردن کسب و کارها بر اساس محلشان می پردازند نیز سوژه های خوبی برای لینک سازی به شمار می روند. از جمله وبسایت های فارسی در ایران میتوان به سایت کتاب اول اشاره کرد.
16. بک لینک از دیرکتوری های قالب ها
اگر در تیم خود فردی را دارید که قادر به ساخت قالب میباشد (وردپرس، جوملا، دروپال، …) یک قالب ساخته و آن را در دیرکتوری قالب ها همراه لینک سایت خود منتشر کنید.
17. بک لینک از ایبوک ها
یک ایبوک در زمینه کاری خود ساخته و لینک سایت خود را در آن قرار دهید. نوشتن ایبوک میتواند زمان زیادی ببرد، بنابراین میتوانید از شخصی برای این کار استفاده کرده تا در این کار به شما کمک کند.
18. بک لینک از وب سایتهای خبری محلی
یکی از استراتژی های ساخت بک لینک این است که بر روی وب سایتهای محلی و مرتبط با شهر یا محله خود متمرکز شده و نسبت به لینک سازی در آنها اقدام کنید.
19. بک لینک از پست مهمان
وبلاگی مرتبط با وبسایت خود یافته و از آنها بخواهید که مطلب شما را به همراه یک لینک و به شکل پست مهمان در وبسایت خود منتشر کنند. این یکی از قدیمی ترین روشهای بک لینک سازی به شمار می رود.
20. لینک سازی به واسطه کمک به سایتها
به دنبال لینک های نامعتبر در یک سایت گشته و یا مشکلاتی را در آن بیابید. سپس میتوانید با دادن گزارش رفع مشکلات سایت به وبمستر، از او بخواهید که در عوض لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهد.
21. بک لینک از Google My Business
وب سایت خود را حتماً در Google My Business ثبت کرده و لینک آن را در این پلتفرم قرار دهید. در بسیاری از مواقع کاربران اطلاعات سایت شما را قبل از مشاهده آن از این طریق مطالعه می کنند.
22. بک لینک از نام برندتان
به دنبال نام برندتان در سایتهای دیگر باشید و سپس از وبمستر سایت بخواهید که نام برند شما همراه با لینک درج کند. با استفاده از Google Alert میتوانید زمانی که نام برند شما در سایتی اشاره می گردد، اعلانیه ای دریافت کنید.
23. بک لینک از کلمات کلیدیتان
بک لینک با انکرتکست نام برندتان خوب است، اما در عین حال بک لینک از کلمات کلیدتان بهتر نیز هست. به دنبال کلمات کلیدی سایتتان در سایر وب سایتها بوده و در صورت امکان از آنها بخواهید که به شما لینک دهند.
24. لینک از طریق مطالب آموزشی
بک مطلب آموزشی جامع و مرتبط با سایتتان منتشر کنید. سپس صبر کنید تا صاحبین کسب و کارها برای درج بک لینک با شما تماس بگیریند. در این شرایط از آنها بخواهید در عوض لینک سایتتان در وب سایت خود قرار دهند.
25. معرفی منابع
لیستی از کسب و کارهای مرتبط را در صفحهای از سایتتان منتشر کنید. به عنوان مثال 50 وب سایت برتر عکسهای استوک را به صورت یکجا در یک صفحه گرداوری کنید. منتظر تماس دیگر وب سایتهای مشابه برای قرار گرفتن در این لیست باشید. در این شرایط از آنها بخواهید که لینک سایتتان را در عوض در سایتشان قرار دهند.
26. بک لینک های اینفوگرافیک
شما می توانید با انجام تحقیقاتی دست به تولید اینفوگرافیک بزنید. در ایجاد اینفوگرافیک ها میتوانید از آمار سایر سایتها نیز استفاده کنید. اینفوگرافیک ها قابلیت اشتراک گذاری بالایی داشته و میتوانید امید به کسب بک لینک های زیادی از آنها داشته باشید.
27. بک لینک از وب سایتهای پرسش و پاسخ
با استفاده از وب سایتهای پرسش و پاسخ میتوانید پاسخهای خوبی به سؤالات بدهید. نمونه خارجی خوب آن وب سایت Quora می باشد. نمونه های فارسی خوبی نیز در وب وجود دارند. نکته کلیدی در پاسخ به پرسش ها این است که جوابی مناسب به کاربران بدهید و هدفتان تنها به کاربر دادن لینک نباشد.
28. بک لینک از ایمیلها
اگر از سیستم خبرنامه در سایت استفاده می نمایید، نهایت استفاده را از آن کنید. مطالب خوب سایت را در قالب خبرنامه به دنبال کنندگان خود ارسال نمایید.
29. لینک های گرافیکی
هر جا که از لوگوی سایتتان استفاده شده است، میتوانید به وب سایت قرار دهنده ایمیل زده و از آنها بخواهید که لوگوی سایت قابل کلیک کردن باشد.
30. بک لینک از ویدئو
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست و به همین خاطر ویدئوهای خود را در آن به همراه یک لینک قابل کلیک منتشر کنید. هیچگاه ویدئوها را فراموش نکنید. شما میتوانید ویدئوهایی را به صورت زنده در اینستاگرام منتشر کرده و بعد از ضبط، آن را در یوتیوب یا سایر وب سایتهای اشتراک ویدئو منتشر کنید.
31. بک لینک از SlideShare
آیا تاکنون سخنرانی داشته اید؟ در کلاسی تدریس کرده اید؟ با اینکه سمیناری ارائه داده اید؟
شما میتوانید محتوای اسلایدهای آنها را در وب سایت SlideShare منتشر کنید و لینکی از سایت خود به آن بیفزایید.
32. بک لینک از نقد و بررسی ها
از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها در صنعت خود بخواهید که از محصولات و سرویس های شما استفاده کرده و نقدی از آن بنویسند. بعضی از این افراد این کار را در ازای دریافت هزینه یا محصولاتتان انجام می دهند.
33. بک لینک از وب سایتهای ویکی
وب سایتهای ویکی زیادی مانند ویکیپدیا وجود دارد. وب سایت ویکی مرتبطی با حوزه کاری خود یافته و در تهیه محتوای آنها مشارکت کنید. انتشار تحقیقات مرتبط با حیطه کسب وکارتان در آن میتواند بسیار سودمند باشد.
34. بک لینک های فالو
تا آنجا که ممکن است سعی کنید که بک لینک های سایت از نوع فالو باشد، اما لینک های نوفالو را نیز از یاد نبرید.
35. بک لینک های نوفالو
در بسیاری از مواقع بک لینک های فالو بهتر هستند، اما بک لینک های نوفالو نیز ضرری ندارند. بنابراین از آنها غافل نشوید.
به علاوه بک لینک های فالویی که در وب سایت های اسپم قرار گرفته باشند، موجب ایجاد مشکل می گردند، در صورتی بک لینک های نوفالو دارای چنین شرایطی نبوده و حتی می توانند موجب ایجاد ترافیک برای سایت شوند.
36. درخواست لینک از دوستان
از دوستان و هم دانشگاهی های خود که داری وب سایت هستند بخواهید که به وبسایت شما لینک دهند. درخواست کردن ضرری نداشته، منتها با دقت این کار را انجام دهید.
همچنین اطمینان حاصل کنید که بک لینک ها ارزشمند باشند. لینک دادن یک سایت سیمان سازی به یک وب سایت پخت و پز، خیلی جالب نیست. اما گرفتن لینک از یک وب سایت فروشگاه مکمل های غذایی برای وبسایت متعلق به یک باشگاه ورزشی منطقی به نظر می رسد.
37. برقراری یک مصاحبه
از یک فرد در حیطه کاری خود بخواهید که چندین سوال طرح کرده و آنها را از طریق ایمیل یا مصاحبه زنده از شما بپرسد. دقت داشته باشید که لینکی از سایت خود را به مصاحبه کننده خود بفرستید تا در هنگام انتشار این مصاحبه، از آن استفاده شود.
38. توجه به درخواست مصاحبه
چشمان خود را در شبکه ای اجتماعی بازتر کنید و به درخواست های مصاحبه جواب مثبت دهید. سپس برای ایجاد مصاحبه با سمت مقابل هماهنگی کنید.
39. بک لینک از پادکست ها
به عنوان مهمان در پادکست ها شرکت کرده و یا اینکه خود یک پادکست ایجاد کنید. تنها دقت داشته باشید که در پادکست هایی شرکت کنید که با حیطه کاری شما مرتبط باشد. در انتها نیز از منتشر کننده پادکست بخواهید که لینکی از وبسایت شما در زیر پست خود قرار دهد.
40. نظر دادن در پست ها پر طرفدار
در پست هایی که دارای کامنت زیادی بوده و همچنین نقل قولی از برند شما شده است شرکت کنید و نظر خود را نیز ابراز نمایید. دقت کنید که استفاده از لینک در پاسختان به شکلی کاملا هوشمندانه باشد.
41. نوشتن یک پست پر طرفدار
زمانی صرف کرده و یک پست پر طرفدار بنویسید. دقت داشته باشید که لینک پاسخ ها را به تمام اعضای شرکت کننده در بخش نظرات ارسال نمایید.
42. انتشار خبر
اخبار روز را مورد رصد قرار داده و در هنگام محبوبیت یک خبر، شما نیز مطلبی درباره آن بنویسید. پست های خبری می توانند کوتاه و جذاب باشند. هدف از این گونه پست ها انتشار سریع خبر و تحت پوشش قرار دادن فوری یک موضوع است.
43. ساخت ابزار
ساخت یک ابزار مرتبط با حیطه کاریتان می تواند روش بسیار فوق العاده برای جذب بک لینک باشد.
44. ساخت یک مدل
اگر ساخت یک ابزار از میزان منابع شما خارج است، می توانید مدل هایی با تموجه به حیطه کار خود ایجاد کنید. به عنوان مثال مدلی از ایمیل، اینفوگرافیک یا تقویم کاری می تواند گزینه های خوبی برای هر کسب و کاری باشد.
شما می توانید این مدل ها را در گوگل درایو آپلود کرده و یا از کاربران بخواهید در صورت خواستن آن ها به شما ایمیل بزنند.
45. بک لینک از وبینار
اسپانسر یک وبینار شده و یا اینکه خود دست به ایجاد یکی از آنها بزنید. دقت داشته باشید که بعد از برگزاری آن، اسلایدها را در SlideShare آپلود نمایید.
46. کسب بک لینک به واسطه انجام تحقیقات
انجام تحقیقات و منتشر کردن جزییات آن، یکی از روش های تضمینی گرفتن بک لینک است. یکی از ساده ترین راه ها ایجاد یک نظرسنجی و انتشار نتایج پس از آن می باشد. این نتایج توسط وب سایت های مختلفی به اشتراک گذاشته می شود.
47. بک لینک سازی به واسطه ایجاد واژه نامه
لیستی از اصطلاحات مرتبط با حیطه کاری خود تهیه کرده و واژه نامه ای از آنها را در وب سایت خود ایجاد نمایید. اگر این کار به خوبی انجام شو، قابلیت جذب بک لینک از رقبا، ژورنالیست ها و وبلاگ نویسان را دارد.
48. کسب لینک به واسطه انجام مطالعات
در ابتدا عرض کنیم که نیاز است که شما حتما به انجام مطالعاتی در حیطه کاری خود اقدام کنید. در انجام این مطالعات میدانی میتوانید از کسب و کارهای مشابه نیز کمک گرفته و کار را تقسیم کنید.
49. ایجاد کوپن تخفیف
کوپن های تخفیف در فروشگاه های اینترنتی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و احتمال اشتراک گذاری آنها بین دوستانشان زیاد است. بنابراین هر از چندگاهی و همراه با مناسبت ها، کوپن های تخفیفی را برای کاربران در نظر بگیرید.
50. گرفتن بک لینک از وب سایت هایی که رقبایتان از آنها لینک دارند
از ابزارهای چک کردن بک لینک استفاده کرده و ببینید که رقبای شما در چه سایت هایی دارای لینک هستند. سپس شما نیز اقدام به لینک سازی در این گونه سایت ها کنید.
جمع بندی
چهره لینک سازی در سال های گذشته به واسطه زیاده روی هایی که توسط بعضی از وبمسترها صورت گرفته است، کمی دچار خدشه شده اما هنوز از قوی ترین سیگنال ها رتبه بندی می باشد.
بک لینک سازی یک ابزار تبادل ارزش هاست و می بایست ببینید که چگونه شما و دیگر صاحبین سایت ها می توانید به یکدیگر کمک کنید. یا اینکه چه پیشنهادی برای کسب بک لینک می توانید ارائه دهید؟
اگر از این دید به لینک سازی نگاه کنید، در این کار موفق شده و بک لینک های با کیفیتی کسب خواهید کرد. این بک لینک های با کیفیت نیز مطمئنا موجب رشد وب سایت شما و افزایش رتبه آن در نتایج جستجو خواهد شد.
اگر گوگل همان چراغ جادوییست که قرار است کاربرها را به خواستهشان برساند، الگوریتمهایش به عنوان بچه غولهای گوگل، حواسشان هست که چه طور کاربرها را به مسیر درست هدایت کنند. حتما اسم الگوریتمهای گوگل به گوشتان خورده! الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگسخوار، رنکبرین، کبوتر، الگوریتم گورخر و پیج لایوت. اگر میخواهید سایت شما جزء پیشنهادهای اول گوگل به کاربرها باشد خوب است این مطلب را تا انتها بخوانید تا با شناخت ویژگیهای شخصیتی الگوریتمها به شناخت غول گوگل، نزدیکتر شوید. صاحبان وب سایت که دوست دارند وب سایتشان در صف اول موتورهای جستجو قرار بگیرد. همیشه به دنبال راه هایی برای این هستند که عملی را انجام دهند وب سایتشان به لحاظ فنی قابل فهم برای موتورهای جستجو باشد و با منطق های گوگل هم راستا باشد. البته این کار کاملا فنی و تخصصی است. موتورهای جستجوگر برای شناخت و درجه بندی وب سایت ها الگوریتم های متنوعی دارند که همه صاحبان وب سایت که می خواهند در اندازه گیری های این الگوریتم ها سهمی داشته باشند و شناخته شوند. یادآور این می شوم افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند باید با این الگوریتم ها آشنایی کامل داشته باشند.
الگوریتم چیست؟
در یک تعریف عمومی به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم گفته می شود.
الگوریتم گوگل چیست؟
الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت اگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد.
الگوریتم های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند، الگوریتم های اصلی که در واقع جز هسته اصلی گوگل هستند و بر اساس پارامترهای مختلف سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند و الگوریتم هایی که به صورت جانبی برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی پرس و جوهای کاربران استفاده می شوند، برخی از الگوریتم های دسته دوم عبارتند از:
الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم گوگل پنگوئن
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم گورخر
الگوریتم کبوتر
الگوریتم Page Layout
الگوریتم رنک برین
الگوریتم PayDay Loan
الگوریتم Page Authority
الگوریتم کافئین
الگوریتم mobilegeddon
هر کدام از این الگوریتم ها دستورالعملی را به اجرا در می آورند و نکاتی برایشان دارای اهمیت است، در زیر به توضیح هرکدام ازالگوریتم های بالا می پردازیم:
پانداها شخصیت آرام و کتابخوانی دارند، بنابراین به راحتی میتوانید تصور کنید روزانه تعداد زیادی پاندا در حال خواندن محتوای وبسایت شما هستند. آنها تمام مطالب را به دقت میخوانند و کیفیت محتوا به شدت برایشان اهمیت دارد و دیگر نمیشود مثل قبل با ردیف کردن کلمات کلیدی در یک متن، پانداها را فریب داد. آنها به خوبی میتوانند یک متن مفید را از یک متن ضعیف تفکیک کنند، میتوانند کاری کنند که هیچ کاربری پایش به یک سایت بیکیفیت کشیده نشود چون آنها محتوایی را که دوست ندارند، به کسی معرفی نمیکنند.
حتما بارها و بارها این را شنیده اید که در اینترنت مطالب به راحتی کپی می شود و در سایتی دیگر قرار می گیرد. خوب این عمل فرآیند سئو را دچار اختلال می کرد و سایت های با کیفیت و دسته اول واقعا در میان انبوهی از سایت ها ناپدید می شدند و جایگاه خاصی نداشتند. تا اینکه الگوریتم پاندا به یاری آن ها شتافت. به این صورت که خزنده های این الگوریتم مدام به دنبال مطالب و محتوای دسته اول است و دیگر سایت ها را که مطالب را کپی می کنند را شناسایی و از لیست جستجو حذف می کند.
پانداها از چه محتوایی خوششان نمیآید؟
1- محتوای خلاصه شده و ناقص پانداها علاقهای به خواندن متنهای دو سه جملهای ندارند. آنها خوب میدانند که یک متن کوتاه فرصت کافی را برای پاسخ دادن به نیازهای مخاطب ندارد، به همین دلیل، چشمشان را روی متنهای ناقص و خلاصهشده میبندند. 2- تکرار حرفهای قبلی با کپی کردن محتوا پانداها مثل هر کس دیگری دوست ندارند یک متن را برای بار چندم بخوانند، بنابراین حتی اگر بیست درصد مطلب شما تکراری باشد، آنها دیگر رغبتی به خواندن نخواهند داشت. پس اگر از سایتهای دیگر برای تولید محتوا استفاده میکنید حواستان باشد که یک پاندا قبلاً همهی آنها را خوانده و حالا اگر قرار نیست حرف جدیدی بزنید، حداقل میتوانید از زاویهی تازهای به آن موضوع نگاه کنید و با جملهبندیهای خاص خودتان به سراغش بروید تا متنتان همچنان جذاب و خواندنی باشد.
3- جمعآوری و گلچین کردن محتوا اگر اهل جمعآوری مطلب از وبسایتهای مختلف هستید و از هر مطلب یک قسمت برمیدارید و گلچین میکنید، باید بدانید پانداها هر کدام از آن مطالب را به شکل کامل خواندهاند و حالا به یک گلچین راضی نمیشوند. پس این روش هم سیاست خوبی برای تولید محتوا نیست.
4- غالب بودن آگهی یک صفحه بر محتوای تولید شده اگر موقع خواندن کتاب هر چند ثانیه، یک نفر با تبلیغی تازه از لا به لای صفحات کتاب بیرون بپرد، چه کار میکنید؟ اگر تا میخواهید تمرکز کنید پیامهای تبلیغاتی جلوی چشمتان ظاهر شوند چه؟! همهی ما این جور وقتها کلافه میشویم و احتمالاً کتاب را به دورترین نقطهی ممکن پرت میکنیم! بنابراین اگر توی سایتتان راه به راه محصولات مختلف را تبلیغ کردهاید و بنرها و پیامهای تبلیغاتی از سر و کول سایتتان بالا میروند، بدانید که الگوریتم پاندا با عصبانیت دور سایت شما یک خط قرمز پررنگ میکشد. پس اعتدال را رعایت کنید.
5- ناهماهنگی محتوا با گوگل اگر توی سرچ گوگل وعدهی چیزی را بدهید و مخاطبها با هزار ذوق و شوق روی لینک شما کلیک کنند و بعد با یک صفحه خالی مواجه شوند مثل این است که کلی مهمان دعوت کنید و بعد خودتان بگذارید بروید. این جور وقتها انتظار نداشته باشید کسی به وعدههایتان توجه کند. شما دارای محتوای ناسازگار هستید و پانداها خیلی زود پیدایتان میکنند و گرفتار میشوید.
چه طور دل پاندا را به دست بیاوریم؟! موارد بالا از مهمترین موضوعاتیست که میتواند پاندا را از سایت شما ناامید کند اما هنوز راه برای به دست آوردن دل پاندا هست. فقط کافیست سری به مطالب قدیمی وبسایت بزنید، مطالب تکراری را حذف کنید، بعد بروید سراغ چک کردن هماهنگی بین مطالب و عنوانها و خلاصه این که از شیوههای اشتباه تولید محتوا دست بردارید و بدانید تولید محتوای باکیفیت و مفید یک کار زمانبر است که در طولانی مدت، شما را به نتیجه دلخواه می رساند.
در این مقاله به معرفی لیستی از ۲۵ ابزار رایگان سئو خواهیم پرداخت که بسیار مهم و پرکاربرد هستند .
در واقع این ابزارها ما کمک کردهاند تا در هر ماه بیش از ۲۰۰ هزار بار بازدید برای یکی از سایتهای فروشگاهی مان جذب کنیم. و اکثر آنها متعلق به سئوکارها هستند.
بهترین بخش این است که تمام این ابزارها در سال ۲۰۱۸ به شدت ضروری و کارآمد هستند.
خب بگذارید شروع کنیم و معرفی ۲۵ ابزار را داشته باشیم :
با کمک این ابزار تنها در چند ثانیه میتوانید بیش از ۴۵۰ ایده کلیدواژه مناسب را پیدا کنید.
اکثر ابزارهای سئو از یک فضای مشابه استفاده میکنند: گوگل کیورد پلنر
پاسخ عمومی متفاوت است.
این ابزار فوق العاده جذاب سوالاتی را مطرح میکند که مردم در انجمنها، وبلاگها و رسانههای اجتماعی مشاهده میکنند و یا به دنبال آن میگردند. و او با زیرکی تمام این سوالات را به کلمات کلیدی عالی تبدیل میکند.
بهترین ویژگی: مقایسه کردن کلمات کلیدی
قطعا شما حیرت زده خواهید شده وقتی بدانید که تعداد بسیار زیادی افراد کلمه کلیدی x را بیشتر از y در گوگل جستجو میکنند با اینکه شباهت زیادی بین آنها وجود دارد.
به عنوان مثال آیفون درمقابل اندروید
و پاسخ این ابزار به کاربران بخشی از نتایج اختصاص داده شده به مقایسه کلمات کلیدی است.
این ابزار به نوعی برای تکامل ما را سراغ ابزار دوم موجود در لیستمان میآورد.
با این ابزار در عرض چند ثانیه فهرست بهبود سئو را تهیه کنید. این یک افزونه فوق العاده کارآمد در کروم است. ابتدا یک امتیاز کلی سئو را دریافت میکنید ، سپس این ابزار دقیقا به شما نشان میدهد که برای بهبود وضعیت میبایست چه کار بکنید.
بهترین ویژگی: چک لیست بازاریابی
اغلب ابزارهای سئو به شما در خصوص مشکلات میگویند و حرفی در مورد راه حل نمیزنند. چیزی که در خصوص Woorank جالب است، این است که به شما یک چک لیست اجرایی میدهد، که میتوانید از آن برای رفع مشکلات استفاده کنید.
در خصوص رقباd خود اطلاعات جمع کنید! Detailed به شما یک فهرست تکمیل از محبوب ترین سایت ها در صنعتتان میدهد. به این ترتیب شما میتوانید بزرگترین رقبا خود را شناسایی کنید. و کارهای مثبت آنها را کپی کنید.
بهترین ویژگی: یادآوری
این ویژگی به شما به خوبی وضعیتتان نسبت به رقبا را یادآوی میکند.
به سرعت به سوال پاسخ دهید: آیا میتوانیم برای این کلمه کلیدی رتبه خوبی بدست بیاوریم ؟ CanIRank یک ابزار قدرتمند و دقیق در خصوص کلمات کلیدی میباشد. و جالب است بدانید که بر خلاف اغلب ابزارها CanIRank صرفا به شما نمیگوید که : این کلمه کلیدی رقابتی است. در عوض به شما میگوید که آیا میتوانید در این کلمه کلیدی رتبه ای پیدا کنید یا نه!
فوق العاده عالیه…
بهترین ویژگی: چطور میتوانید این کلمه کلیدی را مورد هدف قرار دهید؟ CanIRank صرفا برای تعیین میزان رقابت صفحه اول نیست. این ابزار به شما پیشنهادهایی میدهد تا کمک شایانی در خصوص رتبه بندی آن کلمه کلیدی خاص کرده باشد.
سایت خود را برای First Mobile Index گوگل آماده کنید. احتمالا شما هم شنیدید که گوگل به تازگی تغییرات زیادی در الگورتیم خودش اعمال کرده است. این تغییر رسما ( نخست ایندکس موبایل) نامیده میشود! خط پایین مفهوم این مسئله را به خوبی بیان کرده است:
اگر سایت شما برای دستگاههای تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد، در معرض مشکل بزرگی هستید.
خوشبختانه شما برای این کار نیاز به تکنسینهای حرفه ای که به صورت تمام وقت روی سایت شما کار کنند، ندارید و صرفا میتوانید از طریق ابزارهای رایگان این کار را انجام دهید.
و البته این را هم به شما اعلام میکند که آیا سایت شما برای الگورتیم جدید گوگل آماده است یا خیر.
بهترین ویژگی: بررسی بارگذاری صفحه در موبایل
این ویژگی به شما نشان میدهد که چطور میتوانید کدهای سایت خود را بهبود بخشید. به این ترتیب کاوشگر موبایل گوگل تمام منابع سایت شما را شناسایی و لیست میکند.
ایدههای کلیدی تازه را برای کلیدواژه ها پیدا کنید. اکثر ابزارهای کلیدواژه دقیقا به این شکل کار میکنند:
یک کلیدواژه را وارد ابزار میکنید
فهرستی از اطلاعات در خصوص آن دریافت میکنید
مشکل این روش این است:
همه انواع کلمات کلیدی را در این ابزارها وارد میکنند.
خب اغلب کلمات کلیدی روش ها و فرایندهای متفاوتی دارند! به جای پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف، بهتر است از مشتریان خود بپرسید که شما را چگونه پیدا کردند؟
سپس روی آن کلمات کلیدی که از طریق پرس و جو از مشتریان کسب کردید، سرمایه گذاری کنید و با این ابزار به بررسی آن بپردازید.
بهترین ویژگی: ارسال پرسوجو
زمانی که به نتایج رسیدید، میتوانید از Seed Keywords برای انجام جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی که مردم به شما دادهاند، استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید به سرعت نتایج جستجو را بررسی کنید… و ببینید که کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستند.
دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی نسبت به بازاریابی سنتی دارد؟
اگر شما دوست دارید درباره بازاریابی اینترنتی و تفاوت آن با بازاریابی سنتی اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله بخوانید .
همون طور که در فضای واقعی ما باید برای کسب و کار خودمون تبلیغ کنیم تا مشتری با محصول و خدمات ما آشنا بشه در فضای مجازی برای حفظ و گسترش کسب و کارمون باید از بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم .
بازاریابی اینترنتی به مجموعه روش هایی می گویند که با استفاده از آن می توانیم محصول و خدمات خود را در فضای مجازی به مشتریان هدف خود معرفی کنیم ،شما می توانید با توجه به محصول و خدمات مختلف خود از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.
مزایای بازاریابی اینترنتی
1)مشتریان هدفمند
یکی از دقدقه هایی که در گذشته اکثر کسب و کار ها با ان مواجه بودند این بود که ایا در جایی که تبلیغات می کنند مشتری هدف شان وجود دارد یا خیر؟ که اکثر مواقه هم تبلیغات آن ها کم تاثیر بود مثلا شخصی که می خواست درباره یک وسیله تخصصی تبلیغ کند که مشتری هدف آن فقط مهندسین عمران بودند اگر در یک فضای عمومی مثل خیابان که اقشار مختلف جامعه (پزشکان ،دانش آموزان ،معلمان ،کارگران ،کارمندان و مهندسین عمران و… )وجود داشتند تبلیغ می کرد کلی از هزینه ای که صرف این کار کرده بود هدر می رفت و نمی توانست تبلیغات مناسب انجام دهد.
مزیتی که دربازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ وجود دارد این است که مشتریان به صورت هدفمند در آن حضور دارند.
مثلا اگر ما درشبکه های اجتماعی کانال یا گروهی درست کنیم و در آن محتوای خود را منتشر کنیم افرادی که به آن حوزه علاقه مند هستند یا به آن نیاز دارند در آن حضور دارند و ما می توانیم محصول و خدمات خود را برای کاربر هدف در آن فضا تبلیغ کنیم و بازدهی که دارد خیلی بیشتر از بازاریابی سنتی است.
شاید شما جز افرادی باشید که دوست دارید برای خودتان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید اما پول کافی برای راه اندازی آن ندارید خبر خوب این است که شما میتوانید بدون سرمایه پولی برای خودتان کسب و کار راه اندازی کنید .در این مقاله می خوام روش هایی بهتون بگم که با استفاده از آن ها بتونید راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه تجربه کنید.
برای راه اندازی کسب کار اینترنتی شما فقط احتیاج به یک رایانه شخصی و اینترنت دارید و مطمئنا شما که دارید این مقاله را می خوانید به این امکانات دسترسی دارید .
در واقع بیشترین سرمایه ای که لازم است در کسب و کار اینترنتی داشته باشید زمان و انرژی است که در آن کار می گذارید .
همه ما در طول روز چندین ساعت از وقت خود را در فضای مجازی می گذرانیم چه بهتر که بتوانیم از زمان و انرژی خود بهترین استفاده را کنیم و بتوانیم از آن کسب در آمد کنیم .
در این مقاله قصد داریم چند تا از روش های کسب در آمد بدون سرمایه را براتون توضیح بدیم.
1)کسب در آمد از مهارت ها و تجربه ها
همه ما در زندگی با توجه به علاقه مندی ها و محیط هایی که در ان ها قرار گرفته ایم تجربه هایی را بدست آوردیم که بسیار ارزشمند هستند .
تکرار این تجربه در زندگی باعث شده که ما در یک زمینه خاص ماهر شویم و مهارت کافی بدست آوریم.
زمان +انرژی = مهارت
مثلا ممکن است فردی به نقاشی علاقه مند باشد ویکی از عادت هایی که در طول زندگی دارد نقاشی کردن باشد آن فرد بعد از مدتی تبدیل به یک نقاش ماهر می شود .
علاقه +تجربه عملی =مهارت
خیلی از افراد هستند که دوست دارند نقاشی یاد بگیرند ولی حوصله این که چندین سال ازمون و خطا کنند را ندارند و ترجیح می دهند که یک فردی که در آن زمینه مهارت دارد در سریع ترین زمان ممکن آن مهارت را به آن ها یاد بدهند
برای این که بتونیم از مهارت خودمون کسب در آمد کنیم با ید مراحل زیر را انجام دهیم.
کسب و کار اینترنتی مثل سایر کار ها انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کار خود می توانید از انواع مختلف آن استفاده کنید.
شاید شما در بین دوستان و آشنایان خودتون افرادی را داشته باشید که اکثر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند ،با گسترش فناوری اطلاعات فضای مجازی توانسته با ارائه خدمات مختلف در زمینه نیاز های مختلف افراد جامعه مثل خوراک، پوشاک ،سرگرمی ،آموزش و حمل و نقل افراد مختلفی را جذب خودش کند .
زمانی در جایی افراد مختلف وجود داشته باشند که به آن فضا علاقه مند باشند یک فرصت بزرگ ایجاد می شود که در آن می توان به افراد خدمات مختلف ارائه کنیم و از این طریق کسب درآمد کنیم .
کسب و کار اینترنتی امروزه یکی از بهترین روش های کسب درآمد در جهان محسوب می شود و همه ی کسب و کار های سنتی برای حفظ بقای خود باید از این کسب و کار استفاده کنند .
در چند سال آینده شاهد خواهد بود که همه کسب و کار ها به صورت اینترنتی کالا و خدمات خود را ارائه می دهند .
به شما دوستان عزیزم تبریک می گم که جز افرادی هستید که در بهترین زمان می خواهید وارد این کار شوید و روی خودتان سرمایه گذاری می کنید.
ازجمله دقدقه هایی که امروزه اکثر افراد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند این است که :
انواع کسب و کار اینترنتی چیست؟
چه روشی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد ؟
سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟
چگونه می توانند با کسب و کار اینترنتی به درآمد برسند؟
چقدر طول می کشد که به درآمد برسند ؟
اگر شما جز افرادی هستید که همیشه این سوالات در ذهنتان بوده پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را بخوانید .
کسب و کار اینترنتی به نوعی کسب و کار می گویند که در فضای اینترنت انجام شود و به وسیله آن افراد می توانند کالا و خدمات خود را با استفاده از فضای مجازی به خریدار ارائه کنند.
امروزه کسب و کار مجازی توانسته سهم گسترده ای از بازار هدف را بگیرد و جایگزین مناسبی برای کسب و کار های سنتی شده و همه کسب و کار ها برای حفظ بقای خود باید از فضای مجازی و اینترنت برای ارئه خدمات خود استفاده کنند .
چرا باید از کسب و کار اینترنتی استفاده کنیم ؟
در زمان های گذشته وقتی فردی می خواست برای خودش کسب و کار راه اندازی کند مطمئن بود که می تواند در آن کسب و کار موفق شود و درآمد خوبی داشته باشد،چون بازار هدف خود (منطقه ای که می خواست در آن کسب وکار خود را راه اندازی کند ) برسی می کرد و با توجه به نیاز آن منطقه کسب و کار خود را راه اندازی می کرد.
اما امروزه شیوه های کسب و کارها تغییر کرده است و فروش کالا و خدمات یک کسب و کار فقط محدود به یک محله یا منطقه نمی شود .
امروزه وقتی که فردی می خواهد از کالا و یا خدماتی استفاده کنند ابتدا در فضای اینترنت در باره آن جستجو می کند و بعد از کسب اطلاعات کافی درباره آن محصول و خدمات اقدام به خرید از جایی می کند که مزیتی نسبت به رقبای خود داشته باشید .
در مشاغل امروزی کسی موفق است که بتواند با بهترین کیفیت کالا و خدمات خود را به مشتریان هدف خود برساند و رضایت آن ها را جلب کند .
با گسترش تجارت الکترونیک موج جدیدی ار رقابت بین صاحبان کسب و کار شکل گرفت و شرکت های مختلف سعی می کنند با ارائه خدمات جدید و متمایز سهم بیشتری از بازار هدف را داشته باشند .
در عصر جدید افراد علاقه مند شده اند که کالا و خدمات خود را از طریق فضای مجازی تهیه کنند زیرا کسب و کار های اینترنتی مزایای زیادی نسبت به کسب و کار های سنتی دارند و توانسته اند نیاز های کاربران خود را برطرف کنند و رضایت آن ها را جلب کنند.